Ran
Na jaren van meedogenloze moorden verdeelt krijgsheer Hidetora Ichimonji zijn koninkrijk onder zijn drie zonen, op zoek naar een vredig pensioen. Zijn leven vervalt echter in chaos wanneer hij niet kan ontsnappen aan de hebzucht en corruptie binnen zijn eigen familie en de kwelling in zijn ziel.
Is Kurosawa de beste regisseur ooit? We zijn geneigd te zeggen van wel. Sommigen geven de voorkeur aan klassiekers zoals Rashômon en Seven Samurai, maar wij houden van dit majestueuze epos dat gebaseerd is op King Lear. Het majestueuze verhaal zorgt voor een onvergetelijk beeld -en geluidspektakel.