Rosalie
Een spookachtige, minimalistische korte film die grotendeels bestaat uit een monoloog voor de camera, gesproken door de jonge Rosalie. Ze staat terecht voor de moord op haar pasgeboren baby.
In deze adembenemende live-action korte film maakt Walerian Borowczyk van een Guy de Maupassant-verhaal over abortus een ontroerende en nog steeds actuele meditatie over de risico’s die sommige vrouwen moeten nemen. Centraal staat een grimmige monoloog van Ligia, de toenmalige vrouw van Borowczyk.