Saint Omer
Schrijver Rama woont het proces bij van Laurence Coly, die wordt beschuldigd van de moord op haar dochter. Naarmate het proces vordert, brengen de woorden van de verdachte en getuigenissen Rama’s overtuigingen aan het wankelen, waardoor haar oordeel en dat van de kijker in twijfel worden getrokken.
In haar bekroonde fictiedebuut vertelt documentairemaakster Alice Diop het waargebeurde verhaal van een Senegalese vrouw die beschuldigd wordt van kindermoord. Saint Omer voegt op indringende wijze rechtsfeiten en Griekse mythologie samen en bevraagt het geïdealiseerde beeld van de moeder.