De ingenieuze auteur Edgar Wright en zijn charmerende acteurs toonden hun talent op het grote scherm met dit groteske eerbetoon aan Romero’s zombiefilms. Met evenveel komedie en bloed is Shaun of the Dead een tijdloze cocktail van genrefilms.