Clint is een gekwelde man die zich heeft teruggetrokken in een berghut, waar hij hoopt rust te vinden. Op een gedenkwaardige avond begint hij aan een tocht met een hondenslee naar de wereld die hij ooit kende. Hij reist door dromen, herinneringen en verbeelding in de hoop zijn ware zelf te vinden.
In dit meesterwerk van Abel Ferrara volgen de nachtmerrieachtige taferelen elkaar op. Met een sprankelende hoofdrolspeler in de gedaante van Willem Dafoe is Siberia een extatische, van gedaante veranderende odyssee door het helse hart van het mannelijke onderbewustzijn.