Ricky is een jonge Arabische Australiër wiens vredige leven op zijn kop wordt gezet wanneer zijn zus spoorloos verdwijnt. In een klimaat van vreemdelingenhaat wordt ze ervan verdacht zich te hebben aangesloten bij ISIS in Syrië. In een “post-truth” wereld weet Ricky niet meer wie hij moet geloven.
Partho Sen-Gupta’s thriller legt de harde realiteit van xenofobie en culturele assimilatie waarmee vluchtelingen te maken krijgen onverbloemd bloot. Met een meeslepende Adam Bakri (Omar) in de hoofdrol, die gekweld wordt door jeugdtrauma’s, vormt Slam een urgent portret van de immigrantenervaring.