Swami
De geestige en intellectuele Saudamini wordt verliefd op Narendra, maar haar familie laat haar trouwen met Ghanshyam. Terwijl ze went aan haar nieuwe huis en schoonfamilie, vindt ze een vertrouweling in haar man die eigenlijk niet haar keuze was.
Shabana Azmi draagt deze Basu Chatterjee-film op haar schouders met een genuanceerde rol als intelligente en koppige jonge vrouw die gedwongen wordt tot een gearrangeerd huwelijk. Gebaseerd op het korte verhaal van Sarat Chandra Chattopadhyay, Swami is een bijzondere ode aan zijn literaire genie.