Sweet Bean
De humeurige Sentaro runt een kleine bakkerij die dorayaki maakt, gebakjes gevuld met zoete rode bonenpasta (“an”). Wanneer een oude vrouw, Tokue, haar hulp aanbiedt voor in de keuken, stemt hij schoorvoetend in. Al snel blijkt dat ze magische handen heeft. Dankzij haar recept bloeit de bakkerij op.
De regisseuse Naomi Kawase maakte deze kleine maar oprechte feel-good film, een aandoenlijke film over vriendschap waardoor we de kleine dingen in het leven meer waarderen. De film heeft onder meer een prachtig optreden van de Japanse acteur Kirin Kiki.