Naast spectaculaire explosies en wraakzuchtige strandbabes komt de subversieve visie van Stephanie Rothman op uitbundige wijze tot uiting. Deze sluwe B-film sloot met zijn radicale politieke boodschap aan bij het turbulente begin van de beweging voor de afschaffing van gevangenissen in Amerika.