In een futuristische wereld is de Big Hunt een grootschalig spel waarin moordenaars het tegen elkaar opnemen voor een miljoen dollar. Wanneer de beroemde schutters Marcello en Caroline worden geselecteerd voor een confrontatie, maakt hun wil om te winnen ineens plaats voor een ander soort verlangen.
Ver voor Battle Royale draaide Elio Petri’s dystopische scifi-satire over sociale bloeddorstigheid op speelse wijze de verwachtingen van het genre om. Te midden van opvallende retro-futuristische Italiaanse decors, is het kat-en-muisspel tussen Marcello Mastroianni en Ursula Andress gevaarlijk sexy.