The Deer Hunter
In 1968 bereiden drie vrienden uit een arbeidersstadje in Pennsylvania zich voor om na een laatste jachttrip naar Vietnam te vertrekken. Daar worden hun dromen over militaire eer al snel verwoest door de onmenselijkheid van de oorlog. Degenen die overleven worden achtervolgd door hun herinneringen.