The Delta
In een filmhuis in Memphis ontstaat een romance tussen Lincoln, een rijke witte tiener, en Minh, een Vietnamese migrantenzoon. Maar wanneer ze een spontane tocht maken over de Mississippi in de boot van Lincolns vader, ontdekken de twee geliefden al snel wat ze niet gemeen hebben.
In de prikkelende erotiek van water en badend in het blauw was Ira Sachs’ speelfilmdebuut een baanbrekende interventie in de New Queer Cinema van de jaren 90. Met ras en klasse in de zwoele poel van seksualiteit vaart The Delta door de trillende nachten van dreiging, plezier en ontdekking.