The Elephant Man
Dokter Treves ontdekt Joseph Merrick in een circusvoorstelling in het Victoriaanse Londen. Merrick gebruikt zijn misvorming om de kost te verdienen als de “Elephant Man.” Treves interesseert zich voor Merricks welzijn en ontdekt dat achter zijn ruwe uiterlijk een verfijnde ziel schuilgaat.