Abbie en Lydia zijn beste vriendinnen in een Engelse meisjesschool in 1969. Een tragedie op de school veroorzaakt een mysterieuze epidemie. De autoriteiten beweren dat er niets aan de hand is, maar Lydia weigert dit te accepteren. Terwijl ze op zoek gaat naar de waarheid, stuit ze op een geheim.
Carol Morley vestigde haar naam als een gevierde regisseur in Groot-Brittannië met deze mysterieuze tour de force, met Maisie Williams, Maxine Peake en Florence Pugh in haar acteerdebuut. De film onderzoekt massahysterie in een jaren ’60 meisjesschool en biedt een kijk op de vrouwelijke psyche.