Museumdocent en weduwnaar Abel is ten einde raad wanneer zijn moeder Sylvie overhaast trouwt met Michel, een veroordeelde die ze heeft leren kennen toen ze toneelles gaf in de plaatselijke gevangenis. Abel besluit zijn nieuwe stiefvader te stalken, waarbij hij zijn beste vriendin Clémence meeneemt.
Louis Garrel keert terug op de regisseursstoel en verweeft een heistfilm, familiefarce en romantische komedie tot een sprankelend geheel. Met de steun van een exuberante Noémie Merlant brengt deze levendige caperfilm warmte en humor in zijn opgewekte onderzoek naar de dingen die we doen uit liefde.