The Portuguese Woman
In Noord-Italië, en in volledig conflict met het episcopaat van Trent, zoekt Von Ketten naar een vrouw. Hij gaat naar een ver land, Portugal, om zijn politieke plannen niet te verstoren en niet te stoken in zijn bestaande conflicten.
De verlichte films van de Portugese Rita Azevedo Gomes komen tot leven door theatrale praal en opvallende, schilderachtige composities in dit 16e eeuwse verhaal over een ongelukkige maar sterke vrouw. Gebaseerd op Robert Musil’s roman, met actrice Ingrid Caven als afstandelijke commentator.