The Straight Story
De gepensioneerde boer Alvin Straight ontdekt dat zijn broer Lyle ernstig ziek is. Omdat hij in Iowa vastzit zonder auto of rijbewijs besluit hij een unieke odyssee te ondernemen. Hij reist naar Winsconsin op zijn oude grasmaaier. Zijn reis is zowel schilderachtig als diep spiritueel.
Alvin Straights reis door het Amerikaanse middenwesten op een grasmaaier om zijn broer te bezoeken, wordt door David Lynch opnieuw verteld. Het is eenvoudig, maar episch in eerlijkheid en gratie. Een ode aan familie en plattelandsbewoners, gedragen door het puike acteerwerk van Richard Farnsworth.