The Ugly Stepsister
De ogenschijnlijk saaie maar ambitieuze Elvira wordt onder druk gezet een prins voor zich te winnen en zo haar familie te redden. Wanneer haar stiefzus Agnes een rivale wordt, wordt Elvira tot het uiterste gedreven en moet ze de waarheid onder ogen zien van de wereld waar ze zo graag bij wil horen.
Dit magistrale debuut van de Noorse schrijver en regisseur Emilie Blichfeldt wemelt van de maden en wormen en ontleedt oppervlakkige fantasieën over innerlijke schoonheid. Deze bodyhorror-versie van Assepoester kronkelt in de duisternis van het oorspronkelijke verhaal van de gebroeders Grimm.