The Virgin Suicides
Michigan, 1975. Cecilia, een van de vijf dromerige zusjes Lisbon, pleegt zelfmoord. Beetje bij beetje sluit de familie zich af van de buitenwereld. Omdat de meisjes niet meer naar buiten mogen, smeedt een groep geobsedeerde jongens uit de buurt een plan om hen te redden.
Sofia Coppola maakte naam met dit betoverende speelfilmdebuut, de eerste van vele samenwerkingen met Kirsten Dunst. Deze geliefde cultklassieker, een duizelingwekkend maar griezelig portret van een afgeschermde adolescentie, doorbreekt de illusie van het gezonde Amerikaanse voorstedelijke leven.