The White Balloon
Jafar Panahi, winnaar van de Caméra d’Or in 1995, laat met zijn debuutfilm zijn humanistische benadering van het filmmaken zien. The White Balloon, geschreven door Abbas Kiarostami, is betoverend eenvoudig en poëtisch, met een subtiel vleugje humor. Een must-see voor liefhebbers van Iraanse cinema.