Het is een bijzondere zomer voor Gelsomina en haar drie zusjes. De strenge regels die de familie bij elkaar houden beginnen af te breken door de komst van Martin, een Duitse jongen uit een reïntegratieprogramma, en de gemeenschappelijke deelname aan de tv-wedstrijd “Wonderlijke Dorpen”.
Tussen Corpo Celeste & Happy as Lazzaro in won Alice Rohrwacher de Grand Prix op het Filmfestival in Cannes voor haar tweede speelfilm. Een intelligent, onberispelijk familiedrama dat adolescentie en de spanning tussen traditie en moderniteit tegenover elkaar zet—met Monica Bellucci!