Piel, de jonge zoon van een ruimtereiziger, wordt achtergelaten op de planeet Perdide, waar enorme horzels rondzwerven. Jaffar, de vriend van Piel’s vader, verlaat een belangrijke missie om het kind te redden, met de hulp van een oude zeeman en twee dwergen die communiceren via telepathie.