De Duitse regisseur Wim Wenders reist naar Tokio om de wereld van een van zijn filmhelden, de beroemde Japanse filmregisseur Yasujiro Ozu, te verkennen. Beelden van Wenders’ visie op Japan worden afgewisseld met ontmoetingen en gesprekken met de crew en castleden van Ozu’s films.
Vier decennia voor Perfect Days reisde Wim Wenders naar zijn geliefde Tokio om deze hartverwarmende ode aan Yasujirō Ozu te maken. Met interviews met Ozu’s acteurs – en een zeldzame glimp van Chris Marker! – is Tokyo-Ga zowel een aangrijpend reisverslag als een liefdesbrief aan een filmidool.