Vanuit het oosten naar L.A. racen in een oude Chevy uit ‘55: Driver en Mechanic doen het gewoon, samen met de meeloper Girl. Monte Hellman’s blik op Amerikaanse mannelijke obsessie is één van de beste artistieke hoogtepunten uit de jaren ’70, en wellicht de beste roadmovie ooit.