Under the Tree
Agnes zet Atli uit haar huis en wil niet dat hij hun dochter Ása nog ziet. Atli trekt in bij zijn ouders, die ruziën met de buren over de boom die een schaduw werpt op het terras. Terwijl Atli vecht voor het recht om zijn dochter te zien, escaleert de strijd met de buren.
Deze noir over buurtvetes escaleert al snel naar veel duisterder terreinen. Under the Tree legt met gortdroge humor en een oog voor het bizarre, macabere en absurde de sluimerende spanningen en ongemakkelijke wrok bloot die in een buitenwijk van Reykjavik onder de oppervlakte borrelen.