Vampir
Een film geschoten achter een andere! Alles is op zijn kop achter de schermen van Jesús Franco’s 1972 horrorfilm, Count Dracula, met Christopher Lee. De Spaanse Pere Portabella vormt on-set beeldmateriaal om in een afgekorte, zelfreflectieve en surrealistische versie van het Draculaverhaal.
Pere Portabella, meester van de avant-garde, maakte deze experimentele horrorfilm, zijn eerste “documentaire”. De film is opgenomen op de set van Jess Franco’s exploitation-klassieker Count Dracula met icoon Christopher Lee, en is een belangrijk werk dat zich tegen het regime van Franco verzet.