Vanaja
Vanaja, de 15-jarige dochter van een visser in geldnood, gaat werken in het huis van de plaatselijke landlady in de hoop Kuchipudi dans te leren. Ze doet het goed, maar als de zoon van de hospita terugkeert uit de VS, loopt wat begint als een onschuldige seksuele aantrekking uit op een verkrachting.
Gefilmd op het Indiase platteland met een cast van amateurs, roept dit prachtige drama van Rajnesh Domalpalli de melodieuze majesteit op van Satyajit Ray’s onsterfelijke klassieker The Music Room. Met zijn levendige kleuren en dansscènes vormt Vanaja een wonderlijk portret van het dorpsleven.