Vever (for Barbara)
Een generatie-overschrijdende mix van drie filmmakers die alternatieven zoeken voor de machtsstructuren waar ze inherent deel van uitmaken. De film is opgenomen tijdens Hammer’s motorreis naar Guatemala in 1975 en is doorspekt met Maya Deren’s ideeën uit haar periode in Haïti in de jaren ’50.
Kunstenaar Deborah Stratman monteert en combineert de onvoltooide opnames van experimentele pioniers als Maya Deren en Barbara Hammer en bekijkt hoe drie generaties vrouwelijke kunstenaars thema’s buiten hun cultuur hebben benaderd: ruimhartig en zonder de werkelijkheid te vertekenen.