Victory Day
Het Sovjetmonument in Treptower Park is een van de meest indrukwekkende monumenten ter herdenking van de Tweede Wereldoorlog in Berlijn. Elk jaar op 9 mei, de dag dat het Rode Leger de nazi’s overwonnen, wordt het monument de ontmoetingsplek voor een uitgebreide bijeenkomst.