Walking on Water
10 jaar na het overlijden van zijn vrouw, begint kunstenaar Christo aan The Floating Piers, een project dat ze samen hadden bedacht. Zijn kunstproject – een dahlia-gele loopbrug op het Italiaanse Iseameer – wordt gevolgd vanaf het begin tot het moment dat het door 1,2 miljoen mensen wordt ervaren.
Dit portret vangt de briljante geest en het uitgebreide proces van de grote milieukunstenaar Christo in al zijn spektakel. Te midden van zijn epische poging om een landschap te herzien, wordt de moeilijke situatie van de kunstenaar – absurd, euforisch en gevaarlijk – op perfecte wijze vastgelegd.