Why Does Herr R. Run Amok?
Herr R., een Duitser uit de middenklasse, leidt een leven vol verveling en wanhoop. Temidden van de saaiheid van zijn werk en de frustratie van zijn gezinsleven kan Herr R. geen rust vinden. Wanneer de spanningen van zijn ondraaglijk gewone bestaan oplopen, reageert hij op brutale wijze.
Het dagelijkse leven van een gewone familie in spottende, opzettelijk lange takes, is misschien wel de meest wrange film van R.W. Fassbinder, mede geregisseerd door Michael Fenler. Met prachtig improvisatie-acteerwerk veroordeelt de film de trivialiteit van de West-Duitse welvaart.