Wild Reeds
In het zuidwesten van Frankrijk in 1962 zijn Maité, Serge en François bezig met zowel hun eindexamens als de oorlog in Algerije. Op hun kostschool of langs de rivier confronteert het trio hartstochtelijk hun verschillende politieke opvattingen en hun gevoelens voor elkaar.
Als een van de grote films van de generatie na de Nouvelle Vague is Wild Reeds, van viervoudig César-winnaar André Téchiné, een tienerdrama dat bruist van de seksualiteit en politiek. De setting is 1962 (de Frans-Algerijnse oorlog), maar de spanningen leven voort tot in de jaren 90 en vandaag.