Winter Light
Dorpspastoor Tomas voert zijn taken ongemotiveerd uit voor een kleine gemeente, waaronder zijn toegewijde minnares Märta. Wanneer hij wordt gevraagd om de angst van een onrustige parochiaan weg te nemen, is Tomas doodsbang om te ontdekken dat hij niets anders kan geven dan zijn eigen twijfel.
Wellicht een van Ingmar Bergman’s meest opvallende, prikkelende films: Winter Light is een sterk kamerstuk die de zoektocht naar het bestaan van een man uitgebreid onderzoekt. Een meeslepende en doortastende karakterstudie, die een man van geloof toont die gevangen zit in een existentiële crisis.