Within Our Gates
Eén van de vroegste overgebleven werken van Afro-Amerikaanse films; Oscar Micheaux’ bijzondere drama is een levendige anekdote van zwarte ervaringen. Als pionierende, onafhankelijke regisseur was en is Micheaux’ visie een relevant en hartverscheurend voorbeeld van systematische racisme in Amerika.