Yellow Cat
Ex-gedetineerde Kermek en zijn geliefde Eva willen hun door misdaad geteisterde leven op de Kazachse steppen achter zich laten. Hij heeft een droom: een bioscoop bouwen in de bergen. Zal Kermeks liefde voor Alain Delon sterk genoeg zijn om hen uit de gewelddadige klauwen van de maffia te houden?
Deze deadpan komedie, gefilmd in de oneindige vlaktes van Kazachstan, is een film van dromers en intriganten. Met zijn deep-focus composities die de bonte personages isoleren in het dorre landschap, zijn prachtige heropvoeringen van klassiekers, en zijn primaire kleuren is Yellow Cat een waar genot.