The Brood
The Brood is de meest persoonlijke film van David Cronenberg en komt het dichtst in de buurt van een klassieke horrorfilm. Deze Freudiaanse nachtmerrie, geschreven tijdens een echtscheiding, werpt een koude blik op de open wonden van een verbroken relatie.