Ryota en zijn vrouw krijgen een onverwacht telefoontje. Keita, de zesjarige jongen die ze hebben opgevoed, is niet hun zoon. Het nieuws is moeilijk te verwerken voor de strenge zakenman Ryota. Hij ontmoet zijn echte kind, Ryusei, die in een armere, maar liefdevollere omgeving is opgevoed.
Deze hartverscheurende meditatie over ouderschap is geïnspireerd op gebeurtenissen in de jaren ‘60 waarbij Japanse baby’s werden verwisseld en won de juryprijs in Cannes. Hirokazu Koreeda’s persoonlijke film Like Father, Like Son is een sublieme studie over verlossing en verantwoordelijkheid.