Killer Joe
Met schulden bij een drugsbaron besluit Chris een huurmoordenaar in te huren om zijn moeder te vermoorden, wiens levensverzekering naar zijn zus Dottie zou gaan. Chris vindt de gekke agent Joe Cooper uit Dallas, die bijbaant als huurmoordenaar, maar Joe eist dat hij Dottie als onderpand neemt.
Je zult nooit meer op dezelfde manier naar gefrituurde kip kijken na deze waanzinnig grappige thriller van wijlen William Friedkin. Met een scenario van Tracy Letts en een geweldig uit de bocht gevlogen hoofdrol van Matthew McConaughey is Killer Joe zowel Southern Gothic als verdraaide neo-noir.