Los Angeles Plays Itself
Er zijn maar weinig steden ter wereld die zo vaak worden afgebeeld en geromantiseerd als Los Angeles. Thom Andersen gebruikt zorgvuldig gekozen filmbeelden om te onderzoeken hoe Hollywood zijn geboortestad heeft afgeschilderd, zowel accuraat als onjuist.
Essayist en professor Thom Andersen heeft een diepgaand epos gecreëerd dat zowel een emotioneel eerbetoon aan zijn geboortestad is als een inzichtelijk werk in filmkritiek. Het onderzoekt hoe Los Angeles is gebruikt in TV en film in de 20ste eeuw, met fragmenten uit meer dan 200 films!