The Lover
Een vrouw schrijft haar herinneringen aan een liefdesaffaire die ze als jong meisje in 1929 in Frans Indochina had. Als Frans tienermeisje begon ze een verboden romance met een veel oudere rijke Chinese man, wetende dat hun affaire drastische gevolgen voor elkaar zal hebben.
Tegen de achtergrond van Frans Indochina is Jean-Jacques Annauds gedurfde bewerking van Marguerite Duras’ autobiografische roman een sensueel verhaal over verboden liefde in de koloniale tijd. De onweerstaanbare chemie tussen Tony Leung Ka Fai en Jane March spat van het scherm.