3 Faces
Filmmaker Jafar Panahi en actrice Behnaz Jafari reizen naar een dorpje na een verzoek om hulp van een meisje wiens familie haar verbood om te acteren. Er zijn amusante ontmoetingen in overvloed, maar ze ontdekken al snel dat de gastvrijheid niet opweegt tegen de wens om oude tradities te beschermen.
Na het succes van Taxi Teheran begint Jafar Panahi aan een meta-roadmovie door de Iraanse landschappen, die het midden houdt tussen fictie en documentaire. Deze hommage aan wijlen meester Abbas Kiarostami, een poëtische en politieke meditatie over de waarheid, won in Cannes het Beste Scenario.