Door belangrijke elementen van een relatie te ontleden vormt François Ozon een kroniek over de verwoestende en pijnlijke effecten die tijd kan hebben op onze diepste gevoelens. Een oprechte observatie van de odyssee van een koppel, tegelijkertijd uniek én herkenbaar.