Op kerstavond 1933 vermoordt een 19-jarige student een aantal onbekende mensen, zonder enige reden. 71 Fragments of a Chronology of Chance begint met tv-uitzendingen van de gebeurtenis en volgt een groep mensen die toevallig betrokken waren bij het geweld.