De net afgestudeerde Gaspard gaat op vakantie naar zee. Hij hoopt dat zijn vriendinnetje Léna met hem meegaat, maar hij krijgt meer interesse van Margot. Als Margot hem aanmoedigt om met haar vriendin Solène uit te gaan, stemt hij toe. Als Léna dan toch opduikt, zal Gaspard moeten kiezen.
Dit tedere, speelse coming-of-age verhaal, opnieuw een prachtig zonnig drama van New Wave regisseur Éric Rohmer, vangt het bijzondere karakter van de eerste liefde. Een van zijn “Verhalen van de Vier Jaargetijden”, met in de hoofdrol Amanda Langlet, die ook speelde in Pauline at the Beach.