A Touch of Sin
Jia Zhangke, bekend om zijn elegante portretten van modern China, slaat in deze film een verrassende weg in. Hij combineert arthouse-neorealisme met een kungfu-revancheverhaal in een politiek geladen film. Deze controversiële kijk op ongebreidelde macht won de prijs voor beste scenario in Cannes.