De Japanse auteur Hirokazu Koreeda presenteert een humanistisch meesterwerk met dit verhaal over ouderschap en vergeving. Koreeda’s emotioneel rijke drama kan vergeleken worden met het werk van Yasujiro Ozu en observeert familiedynamieken met grenzeloze empathie, openhartigheid en zorg.