And Then We Danced
Merab, een toegewijde danser, traint al jaren met zijn partner Mary voor een plek in het Nationale Georgische Ensemble. De komst van een andere mannelijke danser, Irakli, zorgt voor een intense rivaliteit en romantisch verlangen waardoor Merab zijn toekomst op het spel zet.
Voordat hij naar Istanbul afreisde voor Crossing, ging Levan Akin naar Georgië voor een ander verhaal over verlangen. Met zijn impressionistische weergave van verlangen en opzwepende dansscènes opent deze film de lokale conservatieve danswereld voor homoseksuele genoegens en gewaagde toespelingen.