Antoine and Colette
De 17-jarige Antoine werkt in een grammofoonplatenfabriek. Tijdens een concert ontmoet hij Colette, een meisje van zijn leeftijd, en wordt verliefd op haar. Antoine doet er alles aan om zijn nieuwe vriendin en haar ouders tevreden te stellen, maar Colette ziet hem alleen als een gewone vriend.
François Truffaut kreeg de opdracht om deze korte film te maken voor het Parijse segment in het omnibusproject Love At Twenty uit 1962. Jean-Pierre Léaud kruipt opnieuw in de semi-autobiografische rol van Antoine Doinel uit The 400 Blows. Dit keer is hij een ondeugende, gekwelde puber.