Appropriate Behavior
Shirin wordt van alle kanten niet geaccepteerd. Haar familie weet niet dat ze biseksueel is en haar ex Maxine begrijpt niet waarom ze het hen niet vertelt. Na de aankondiging van de verloving van haar broer, met een door de ouders goedgekeurde Iraanse ideale schoondochter, komt Shirin in opstand.
Alle strubbelingen van de liefde komen voorbij in Desiree Akhavan’s debuutfilm over een biseksuele New Yorker met een pijnlijk hart. De Iraans-Amerikaanse schrijver en regisseur speelt de hoofdrol en is agnostisch over zowel religieuze als romantische tradities in deze spottende en grappige film.