April
Stormwolken verduisteren de koolzaadvelden en het vee deinst terug voor het licht in Dea Kulumbegashvili’s tweede speelfilm, vernoemd naar de wreedste maand van het jaar. April is formalistisch in zijn weergave van morele moed en rekent af met mannelijk geweld in het seizoen van nieuw leven.